Turandot – UNATC (anul 3) 2017

Turandot adaptare colectiva dupa Carlo Gozzi
Spectacol Licenta, anul III, Actorie
Profesori coordonatori: Florentina Tilea și Marius Gilea
Distributia:
Turandot – Ana Maria Guran
Calaf – Alexandru Fainis / Mihnea Stefan
Altoum – Eduard Burghelea
Adelma – Alexandra Colci
Barach – Cristian Ionita
Brighella – Dan Coza
Truffaldino – Adrian Pop
Zelima – Elena Ariadna Seulean
Schirina – Denisa Olar
Timur – Lorand Leon Gondiu-Fogas
Coregrafia – “furata” de la domnul profesor Costin Anghel
Locatie: Palatul National al Copiilor

Turandot – Opinie LaTeatru.Eu

 

Despre spectacolele studentesti nu va mai zic: vreau sa vad cat mai multe anul asta, le apreciez din ce in ce mai mult. Stiti povestea.

Partea si mai interesanta este, insa, alta: spectacolele studentesti aduc la lumina, pe langa actori noi, si texte noi. Stiu ca era discutia asta mai demult: actorii sunt noi, dar piesele tot alea clasice sa fie? E drept, Caragiale este savuros, Shakespeare a fost genial, dar trebuie sa mai vedem si altceva. Cel putin asa simt eu, ca spectator.

Si, credeti-ma, fix pe acest criteriu am ales spectacolul: in acelasi timp, intr-o sala a UNATC se juca un spectacol de Cehov. Intre Cehov, altfel un scriitor genial, si un basm chinezesc despre o printesa sangeroasa, spectacol catalogat drept comedie, alegerea nu a fost deloc grea. Sa fie China!

Legat de basmele asiatice iarasi trebuie sa va fac o marturisire personala: totdeauna am avut impresia ca-s superioare, din toate punctele de vedere, basmelor noastre. Basmele arabesti tip O mie si una de nopti mi se par zece clase peste Fat-Frumos, Harap-Alb si ce basme culte ori populare mai regasim in literatura romaneasca. Nu stiu de ce, dar impresia asta o am de cand eram mic, cu trecerea timpului ea, ce-i drept, s-a accentuat.

Pe langa asta, am mai avut un motiv pentru care am ales spectacolul Turandot: Ana Maria Guran. Am vazut-o in Lumea e a mea, mi se pare o actrita extrem de talentata si extrem de misto, asa ca nu puteam rata ocazia s-o vad si pe scena.

Iar spectacolul Turandot m-a convins ca pe scena este la fel de buna. Poate mai buna ca-n film, doar au trecut niste ani de facultate peste tanara actrita.

Ea are rolul principal si, credeti-ma, joaca aproape perfect. La inceput avea o figura infricosatoare de, intr-adevar, nu prea voiai sa-i fi prin preajma. Dar sa nu fac spoiler, zic 🙂

Ce vreau sa zic despre Turandot este altceva: acest spectacol ar trebui sa se joace in continuare. Nu stiu daca in ACEASTA formula, e greu sa pastrezi spectacolul de licenta si ulterior (stiu doar de Cui i-e frica de Virginia Wolf ca e pastrat in aceeasi formula de la licenta), dar un asemenea text nu trebuie ignorat.

Credeti-ma, aveti de toate acolo: aveti lingusitori, aveti o precursoare demna a feminismului (nu conteaza cum sfarseste, este FEMINISTA pura, o feminista, insa, FOARTE FRUMOASA, nu ca cele din ziua de azi!), aveti oamenii demni, care nu vor sa toarne (sa ciripeasca), aveti oamenii decazuti (candva au fost importanti, acum au ajuns slugi), aveti o gramada de chestii pe care le intalniti si azi. Nu doar in China, ci si in Romania (si nu numai).

Nu stiu, deci, ce se va intampla cu Turandot, dar va sfatuiesc sa mergeti s-o vedeti. Iar daca vreti sa vedeti si alte spectacole UNATC, le gasiti pe toate la adresa http://unatc.ro/evenimente/. Turandot se mai joaca maine, 13. Mergeti s-o vedeti.

Ah, si inca ceva: Turandot este recomandat si celor mici, nu moare nimeni, nu curge niciun pic de sange. Deci nu va temeti. E, totusi, basm. Salutari TEATRALE tuturor! 🙂

Lasă un răspuns