Amanta dupa Incurca Lume de A.D. Hertz – Cinema PRO

Amanta Poster oficial Teatru Cinema Pro 27 mai

Amanta dupa Incurca Lume de A.D. Hertz
Regie: Armand Calinovici
Distributie:
Monica Davidescu/Tania Popa
Ileana Olteanu/Eugenia Serban
Armand Calota
Gavril Patru/Dorin Andone
Ovidiu Cuncea
Spectacolul Amanta este o productie a Fundației Elvira Godeanu, prezentata cu Chat Noir, COOLtural Events si Cultural.21
Vazut la Cinema Pro

Amanta Teatru Cinema Pro

Amanta – Opinie LaTeatru.EU

 

Stiind deja textul, desfasurarea actiunii deci, m-am dus sa privesc spectacolul Amanta din fix 2 perspective: prima este cea teatrala, vrand sa fiu atent la aspectele dramaturgice, legate de scenografie, regie si mai ales interpretare; o a doua perspectiva a fost una personala, ultra-subiectiva, aproape narcisista ar zice unii, fiind legata de personajul principal care, dupa cum stiti, ori daca nu va spun eu, imi poarta numele. Caci toata actiunea se petrece in jurul, datorita si din cauza unui Emil. Am avut, deci, noroc, caci Emilul acestui spectacol era chiar personajul principal. Daca era vreun obscur care aparea doua minute as fi avut o mare problema: sa dedic jumatate de articol unui rol ultra-secundar m-ar fi facut de ras, macar ca blogger, daca nu si ca Emil.

Emil Strambuleanu, tizul meu. este un avocat ce facea des slalom intre nevasta si amanta. Ajunge intr-o dimineata abia la 7, trebuind sa-si explice intarzierea nevestei. Cum aceasta nu accepta sub nicio forma scuzele, singura speranta nu putea veni decat din cer. Sau de pe strada, sub forma unui cetatean, care auzind cearta, se hotaraste sa-l ajute pe avocat: se da exact omul inventat de Emil al nostru, era sa zic al meu, un coleg fictiv cu care nu se mai vazuse de ani de zile. Cum de la o minciuna se ajunge la alta, intr-un final se ajunge la situatia absurda in care in aceeasi casa se aflau sotul, sotia, amanta si noul iubit al amantei. Tipul de comedie spumoasa la care rade toata lumea in hohote.

Acum, textul este foarte celebru si s-a mai jucat, in diverse formule, prin Bucuresti. Am vazut acum ceva ani o adaptare la Arcub. S-a mai jucat, insa, si prin alte teatre bucurestene si nu numai.

Revenind, insa, la Emil, pot spune ca este un Emil foarte putin convingator, deci cinstit. Un om care nu stie sa minta, despre care poti spune din start ca minte, este un om in esenta cinstit. Unul neobisnuit cu minciuna. Un mincinos innascut, un mitoman, minte in mod natural.

Nu zic ca a fost interpretat gresit, dimpotriva, asa este rolul, asa este personajul conturat: un sot evident mincinos, pe care sotia este NEVOITA sa-l creada atunci cand brusc ii apare in fata DOVADA. Un mincinos care primeste un ajutor nesperat si totodata otravit.

Punandu-ma, de data asta avand un motiv bonus, in pielea personajului, am mai gasit asemanari cu Emil Strambuleanu. Nu vi le spun, va las pe voi sa-l descoperiti. Si va las pe voi, in masura in care ma cunoasteti, sa-mi spuneti care-s acelea. Eu va spun doua deosebiri fundamentale:

  1. Nu sunt avocat, desi mi-as fi dorit sa fiu. De altfel, gandindu-ma putin, daca as fi devenit avocat, asa cum visam candva, probabil as fi fost precum avocatul Emil Strambuleanu. Chiar asa, e bine ca n-am devenit avocat?
  2. Nu sunt nici insurat. Se spune ca pentru a avea o amanta trebuie musai sa ai intai o nevasta. Lucru doar partial adevarat: amanta este iubita ta secreta. Poti sa umbli cu o femeie insurata, care sa-si ascunda relatia cu tine de teama sotului. Drept urmare, chiar daca tu o ai doar pe ea, ea nu te are doar pe tine. Tot Amanta iti este, zic. Revenind la ideea in sine, oare dac-as fi insurat m-as comporta precum Emil Strambuleanu? Grea intrebare.

Nu va zic mai multe despre Amanta, nici despre spectacolul omonim, nici despre ideea de amanta in general. Nu va mai zic nimic nici despre tizul meu Emil. Inchei, insa, cu o intrebare: sunt eu singurul narcisist care atunci cand intalneste un tiz se tot intreaba ce are in comun cu el? Asa procedati si voi? Este o atitudine normala, fireasca?

Leave a Reply

%d bloggers like this: