Bona buna si nebuna – Teatrul Elisabeta

Bona buna si nebuna - Teatrul Elisabeta POSTER

Bona buna si nebuna
Regie: Raluca Ghervan
Traducere si adaptare: Raluca Ghervan
Tip spectacol: comedie
Durata: 1h 50min
Distributie:
Ana: Ioana Ancea
Jacqueline: Teodora Daiana Pacurar
Bernard: Razvan Mindruta
Brigitte: Oana Dragne
Robert: Bogdan Iacob
Spectacol vazut la Restaurant Elisabeta

Bona buna si nebuna - Teatrul Elisabeta

Bona buna si nebuna – Opinie LaTeatru.EU

Desi am vazut acest spectacol acum mai bine de 1 luna, el mi-a ramas proaspat in minte. Parca l-as fi vazut ieri. Motivul este simplu: personajul BONEI m-a intrigat si inca ma intriga.

Sa spun din capul locului: nu vorbim despre o BONA, ci despre o MENAJERA. Probabil suna mai bine titlul BONA BUNA SI NEBUNA, era mai poetic. Deci nu e bona, ci e menajera. O menajera care stie tot ce misca, o menajera care face si desface, care invarte tot. Care este si inger, si demon.

Problema este ca eu, in momentul scrierii articolului, nu cunoscusem nicio menajera in carne si oase. Nici acum pot sa spun ca cunosc, insa am INTALNIT o menajera la prietenii mei din Franta, la care am fost in vacanta acum nu multe zile.

Ideea este ca menajera este pentru mine strict stereotipica. Este cea vazuta in filme, in spectacolele de teatru ori in carti. Nu-mi imaginez motive pentru care IN ROMANIA ti-ai angaja asa ceva. Oricat de multi bani ai avea, menajera este in continuare o fita. Un lux cumva inutil. Absurd.

Nu spun ca este, spun ca in Romania ea este vazuta ciudat. Prost. Iar o menajera CARE SA SI LOCUIASCA in aceeasi casa cu tine este de domeniul fantasticului. E clar ca toti vecinii VOR FI CONVINSI ca barbatul i-o trage. Ori, cine stie, vor incepe sa suspecteze o legatura “din asta noua” intre menajera si sotie.

Faza e asa: eu judec spectacolele de teatru din punctul de vedere al realismului. In cazul spectacolului Bona buna si nebuna, am ajuns la un personaj unde judecata mea s-a oprit. A dat eroare. Nu am avut un reper real, autentic. Nici acum nu am. Si nici cred ca voi avea prea curand.

Iar faptul ca acel personaj nu exista in mintea mea, in imaginatia mea, m-a facut sa ma blochez si atunci cand ma puneam in pielea celorlalte personaje. Ajungeam invariabil la partea cu “cum as fi relationat cu menajera”, moment in care mintea mea se bloca. Menajera este un fel de extraterestra, ceva ce n-am mai vazut.

Altfel, un spectacol EXTREM de bine jucat, foarte amuzant, foarte viu, foarte potrivit Restauratului Elisabeta, drept urmare va recomand Bona buna si nebuna. Ce nu va recomand, la modul sincer, este sa nu va mai puneti atatea intrebari, asa cum fac eu, si sa va bucurati de teatru. Daca as fi facut asta, cu siguranta as fi scris deja articolul, n-as fi asteptat atat de mult timp. Dar, pe de alta parte, poate nici n-as fi tinut minte spectacolul si mai ales personajul. Avantajele si dezavantajele gandirii excesive.

ps: Spectacolul Bona buna si nebuna mi-a adus aminte de un lucru pe care l-am constientizat acum multi ani. Eu mi-a dat seama ca daca nu mi-am luat carnet pana la varsta asta (era vorba de 28, dar nu am nici acum, la 37), slabe sanse sa-mi iau in viitor. Si daca as face-o, cu siguranta nu voi conduce niciodata de placere. Drept urmare, mi-am dat seama ca daca voi avea candva foarte multi bani, imi voi angaja sofer. Si da, eu nu invidiez oamenii care au masini pe care si le conduc singuri, ci ii invidiez pe cei care-si permit angajarea unui sofer. La bona (menajera) nu m-am gandit, dar probabil mi-as angaja si asa ceva. Poate un 2 in 1, ca na, au si femeile carnet. De ce sa stea intre 2 curse. Nu mai bine da un pic cu aspiratorul? 🙂

Leave a Reply