Callas Oana Pellea
de Terrence McNally
durata: 2h (fara pauza)
Regie: Laurentiu Rusescu
Directie muzicala: Daniel Jinga
Distributie:
Maria Callas: Oana Pellea – invitata
Sophie: Diana Hurja
Tony: Alexandru Nagy – invitat
Sharon: Catalina Sima
Manny: Alexandru Burca – invitat
Masinistul: Alexandru Popa – invitat
Spectacol vazut la Opera Nationala Bucuresti
Callas Oana Pellea – Opinie LaTeatru.EU
Teatru la Opera este ceva absurd din punctul unora de vedere. La Opera ar trebui sa fie doar opera, este scena sfanta, pe care n-ar trebui sa calce oricine. Nu sunt de aceeasi parere, eu sunt anti-elitism. Dar cat de relevanta este opinia mea?
Callas Oana Pellea, dupa un text de Terrence McNally, urmareste un masterclass tinut de Maria Callas la Juilliard School of Music din New York. Diva se afla in ultimii sai ani de viata, asa ca acest curs devine un pretext pentru cateva descoperiri surprinzatoare. Marea diva se autoanalizeaza, se destainuie, o face cu o sinceritate realmente brutala.
Fiecare student prilejuieste o introspectie diferita: o studenta ii aduce aminte de tinerete, o alta o face sa se gandeasca la ambitia pe care a avut-o, iar un student tenor ii readuce aminte cum a iubit muzica mai presus de orice. Nu intru in detalii in privinta lor, caci nu ei sunt relevanti aici, ci EA. Ei doar o pun in valoare, ii scot in evidenta anumite laturi ale personalitatii ei, ale trecutului ei.
Personal, mi-a placut mult prestatia Oanei Pellea si o spun fara sa fiu fan infocat de-al ei. Nu sunt “dusman”, nu am nimic cu ea, ma lasa rece orice pozitionare ideologica, insa pana acum nu am vazut-o in vreun rol dupa care sa spun ca A FOST GENIALA. Mi-a placut in Oscar si Tanti Roz, am mai vazut Ma tot duc, cu ea si Gruia Sandu; actrita buna, foarte expresiva, foarte sufletista, insa deloc geniala. Acest rol o pune foarte bine in evidenta, scoate tot ce-i mai bun din ea.
Nu, Oana Pellea nu canta, ceea ce e perfect. Nu are vocea Mariei Callas, nici are pretentia asta, insa da o adevarata LECTIE de actorie in materie de teatru. Este un adevarat MASTERCLASS, o adevarata opera de arta. Merita sincere felicitari pentru aceasta interpretare. Merita toate superlativele din lume pentru ceea ce a demonstrat pe scena operei.
Nu vreau sa spun nimic despre ceilalti actori, va las pe voi sa-i descoperiti si sa-i apreciati. Si sa-i aplaudati.
Nu sunt in masura sa spun in ce masura acest spectacol se potriveste scenei Operei Romane din Bucuresti. Nu sunt insa atat de elitist, de snob, eu ma numar printre aceia care-si doresc o deschidere si mai mare a scenei Operei. Mi-as dori sa vad mai multe spectacole de teatru pe aceasta scena, mi-as dori ca mai multi oameni sa calce pragul acestei institutii culturale. Azi un spectacol de teatru, maine o proiectie de film (tip Enescu jupuit de viu), poimaine poate chiar la opera.
Voi mergeti sa vedeti Callas Oana Pellea (un titlu SEO din punctul meu de vedere) pe scena Operei Nationale Bucuresti. Vreau sa mergeti fara idei preconcepute, fara sa va ganditi la activistul civic Oana Pellea, fara sa va ganditi ca spectacolul acesta se joaca pe scena Operei, fara sa va ganditi in afara de teatru. Oana Pellea o sa va dea pe spate, o sa va scoateti palaria in fata ei pentru aceasta interpretare.
Callas Oana Pellea este un spectacol excelent, pe care orice iubitor de teatru si de muzica ar trebui sa-l vada. Eu l-as vedea oriunde, insa pare ca Opera il innobileaza, ii da niste binemeritate haine de gala. Felicitari, Oana Pellea, pentru excelenta interpretare! Felicitari si celorlalti actori, fara ei spectacolul nu ar fi posibil, lucru pe care trebuie sa-l constientizam in cazul ORICARUI lucru: este o munca in echipa, contributia fiecaruia este importanta, relevanta, oricat de mica ar parea ea. Chiar si a omului bun la toate care aduce scaunele.
One thought on “Callas Oana Pellea – Opera Nationala Bucuresti”