Mon Cabaret Noir

Titlu: Mon Cabaret Noir
Regia: Razvan Mazilu
Distributie: Ilona Brezoianu, Anca Florescu, Alina Petrica, Ana Bianca Popescu, Razvan Mazilu
Durata: 1h30min
Locatie: Teatrelli Creart

Mon Cabaret Noir

Mon Cabaret Noir – Opinie LaTeatru.EU

 

Inca de mica am fost atrasa de cabaret – culorile puternice, muzica tare si dansul au dezvoltat in mine o fascinatie. am vazut toate filmele care trateaza acest subiect, unele chiar de mai multe ori. asa ca atunci cand am primit invitatia lui Emil de a merge la Mon Cabaret Noir nu aveam cum sa refuz, dar el nu stia asta si a plusat cu faptul ca piesa il are pe Razvan Mazilu in distributie – asigurandu-se de un „Da!” sonor, din partea mea :).

A fost prima mea experienta de cabaret, la scara mai mica – e drept, insa odata ce patrunzi in sala de spectacole (care este de fapt teatru-cafe) vei fi transpus in atmosfera. Calatoria incepe cu trei perechi de picioare extrem de sexi urcate pe bar, cu fete ascunde de tavan care te vor face sa iti intorci capul de la scena. apropo, piesa este recomandata pentru cei peste 16 ani, asa ca daca esti genul mai pudic – ai face bine sa stai acasa, doar vorbim de cabaret :), iar piesa este de departe, altceva, ceva care te va face sa te bucuri ca ai ales sa petreci o seara in oras vizionand-o.

Muzica lui Piaf, Jaques Brel sau Dietrich te vor purta intr-o calatorie de cunoastere a vietii celei care a fost anita Berber (1899 – 1928). sau, altfel spus o dansatoare, actrita si scriitoare care a trait la inceputul anilor 1900 si care ar face-o sa roseasca azi si pe Lady Gaga. Plina de pasiune si in cautarea permanenta a dragostei, eroina noastra a fost o inspiratie (la o scara mai cuminte) pentru divele anilor 30, precum Greta Garbo sau Marlene Dietrich.

Cunoscuta pentru libertatile sexuale pe care le afisa, inovatia pe zona de spectacol si non-conformism este, cel mai probabil, prima persoana publica care si-a recunoscut bisexualitatea fara a fi presata de vreun tabloid intr-o vreme in care femeile inca erau obligate sa poarte fuste pana la genunchi, se casatoreau de la varste fragede si fumau in public doar daca aveau o „moralitate indoielnica”.

Pregateste-te sa auzi cuvintele lui salvador Dali sau ale lui Edith Piaf, intr-un amestec continuu de franceza, germana, engleza si romana care te va face sa uiti epoca in care esti si sa te transpui in anii povestiti in fata ta. atmosfera de budoir interbelic, prin care te transpun decorurile semnate de Romana topescu si Dragos treistaru, pun in evidenta muzica de mai sus, iar costumele….oh, costumele…erotice, intunecate, rupte din epoca cabaretului burlesc si perfect alese pentru a te transpune in viata anitei te fac sa te gandesti ce ar insemna sa le vezi pe strada, la inceputul secolului XX.  

Conceptul, regia, coregrafia si costumele sunt semnate de Razvan Mazilu, care este de asemenea, si singura prezenta masculina din piesa pe care o poti vedea zilele acestea in sala teatrelli din incinta Centrului de Creatie, arta si traditie – Creart. Desi, in plan secund pe scena, Razvan face o treaba exceptionala in a le pune in evidenta pe cele 4 tinere actrite care canta, danseaza si o personifica pe non-conformista anita: Ilona Brezoianu, Anca Florescu, Alina Petrica si Ana Bianca Popescu. totul este live, are o sonorizare exceptionala si te vor face sa uiti de trecerea timpului asa ca, eu zic sa iti eliberezi o seara si sa faci o calatorie inapoi in timp, in Berlinul anilor ‘20 pentru a iti lua portia propria doza de inspiratie.

Ana Marin

Articolul despre Mon Cabaret Noir a fost scrisa de Ana Marin. Ea este bloggerita si poate fi citita si pe blogul personal bloggermarin.net, dar si pe Cinemil.ro, cand ma mai insoteste ori inlocuieste la vreo vizionare de film. Salutari TEATRALE tuturor!

1 thought on “Mon Cabaret Noir

Leave a Reply