Regele Cerb – Teatrul Regina Maria din Oradea – FITO 2017

Regele cerb dupa Carlo Gozzi
Regia artistica: Alexandru Colpacci
Distributie:
CIGOLOTTI – Andrian Locovei
DERAMO – Răzvan Vicoveanu
ANGELA – Angela Tanko
TARTAGLIA – Richard Balint
PANTALONE – Petre Ghimbășan
DURANDARTE – Emil Sauciuc
CLARICE – Alina Leonte
LEANDRO – Ciprian Ciuciu
BRIGHELLA – Sebastian Lupu
SMERALDINA – Adela Lazăr
TRUFFALDINO – George Dometi
MINIŞTRI – George Voinese, Tiberiu Covaci
ANIMALE ÎN PADURE – Armanca Serac, Zentania Lupse, Alexandru Pop, Andrei Fazecas, Florin Stan, Igor Lungu
Regia artistică: Alexandru Colpacci
Scenografia: Vioara Bara
Coregrafia: Dimény Levente
Ilustraţia muzicală: Delia Serban
Versiune scenică: Alexandru Colpacci

Regele Cerb – Opinie LaTeatru.EU

 

Ideea de detector de minciuni a fascinat omenirea de-a lungul veacurilor. Chiar daca au aparut masinarii ce se lauda ca fac asta, gradul lor de precizie este inca mic, iar modalitatile prin care acestea pot fi pacalite le fac inutilizabile atunci cand este nevoie cu adevarat de ele.

Ideea, insa, a fost constant exploatata de catre scriitori, fie ca ne referim la dramaturgi, la scriitorii de literatura ori la scenaristii de film. Fiecare si-a imaginat situatia in care un aparat ar fi 100% precis in detectarea minciunilor. Cat de util ar fi un astfel de aparat si cate necazuri ar aduce cu el?

De ce este, totusi, nevoie de aparate pentru a detecta minciunile? Simplu: pentru ca oamenii nu sunt deloc rationali. Foarte putini sunt capabili cu adevarat sa detecteze o minciuna. De fiecare data, criteriile dupa care se iau sunt subiective. Cand vine in fata ta o persoana si face o afirmatie, te gandesti la multe aspecte: ce fel de persoana este, din ce familie face parte, cat de convenabila iti este acea afirmatie, de cate ori ti-a inselat asteptarile in trecut.

Cum ar fi sa iti alegi colaboratorii ori chiar partenerul de viata avand la indemana un detector de minciuni sigur? Unul care nu da gres niciodata. Ti-ar conveni, te-ar avantaja? Te-ar face sa-ti iubesti mai mult partenerul de viata, te-ar face sa conlucrezi mai bine cu colaboratorii tai?

In spectacolul Regele Cerb fix asta vedem. Un rege primeste vizita unui magician/om de stiinta, care ii da conducatorului 2  secrete. Unul dintre ele era un astfel de aparat, care scotea zgomot atunci cand auzea minciuni de la interlocutor. Pe cel de-al doilea secret nu vi-l dezvalui, dar acestea doua, cumulate, au dus la situatii fantastice, incredibile. Care este al doilea secret, la ce a folosit acel detector de minciuni si cum se termina totul va las pe voi sa descoperiti.

Pana atunci, va spun 5 lucruri, pe scurt de tot, legate de spectacolul Regele Cerb:

1. A fost prima reprezentatie, care a deschis festivalul FITO 2017. Pentru o prima reprezentatie, prestatia actorilor, per total, a fost nu buna, ci excelenta. Merita felicitari cu totii!

2. Mi-a placut amestecul de clasic si contemporan, mixul acesta de vechi si de nou. Foarte bine dozate cele 2, un text foarte actual, foarte bine ancorat in realitate.

3. Am auzit ulterior discutii si nemultumiri legate de decor, de partea vizuala a spectacolului. Recunosc ca desi initial nu mi-a atras atentia acest lucru, pot admite ca putea sta mai bine din acest punct de vedere. Decorul a fost, intr-adevar, mult prea static. Desi un decor mult prea dinamic poate fi obositor …

4. Nu mi-a placut finalul tip deus-ex machina. Asa o fi textul, nu zic, dar este o preferinta personala a mea. Sa vina cineva de sus si sa rezolve toate lucrurile nu este un final pe gustul meu.

5. Pentru mine a fost primul spectacol vazut la Oradea, in Sala Mare a Teatrului Regina Maria. M-a impresionat si sala efectiva, probabil impresiile mele pozitive despre spectacol sunt influentate si de asta. Imi recunosc subiectivismul.

Per total, Regele Cerb este un basm teatral, unul care se petrece in fata voastra. Care va aduce zambete, care se adreseaza tuturor. Care merita vazut de spectatorii de toate varstele. (Foto: defoto)Salutari TEATRALE tuturor!

 

 

Lasă un răspuns