Razbunare pe tocuri
de Aldo Lo Castro
Regie: Vlad Ianus
Distributie:
Carlo Spinelli: Vlad Ianus
Amanda Marini: Raluca Ghervan
Clelia di Benedetto: Maria Magdalena Tapu
Ștefania Florio: Claudia Ene
Marisa Pitti: Madalina Bors
Marco Anselmi: Adi Gheo
Notarul: Mihnea Nicolau
Vazut pe data de 29 martie 2023, la Restaurant Elisabeta
Razbunare pe tocuri – Opinie LaTeatru.EU
Razbunare pe tocuri este un spectacol care incepe cu melodia Bella Ciao, varianta cantata de Bregovic, drept urmare, pentru a intra in atmosfera spectacolului, pentru a incerca sa va imaginati ce simtiti in sala de teatru, va sfatuiesc sa dati drumul la melodie si s-o ascultati pe tot parcursul lecturii. Daca lectura dureaza mai mult decat melodie, o puteti da de la capat. Cu melodia, nu cu lectura, evident.
Marco este un fel de Don Juan: are 2 neveste si alte 2 viitoare neveste. Cu fiecare s-a casatorit in alta parte, in alta tara, astfel incat nu a avut pana acum probleme legale. La un moment dat, cele 4 se intalnesc acasa la Marco. Oare el le-a chemat sau a fost o neintelegere, o incurcatura?
Calculul sotului era unul, insa cele 4 femei hotarac sa NU ii faca pe plac. Ce vor face cele 4 femei si cum se va sfarsi totul ramane sa descoperiti singuri.
Fara sa va dezvalui ceva ce nu ar trebui sa va dezvalui, adica fara sa fac spoiler, trebuie sa va vorbesc despre 5 lucruri importante, relevante, din acest spectacol:
- Multa lume mi-a marturisit ca Teatrul Elisabeta are o problema cu posterele spectacolelor. Fara sa intru in detalii in legatura cu trecutul, pot spune ca acest AFIS chiar te atrage, chiar iti face cu ochiul. Chiar te duce cu gandul la ce urmeaza sa se intample pe scena. Nu stiu cine l-a facut, dar este excelent.
- Trebuie sa va vorbesc acum despre Carlo, atat ca personaj, cat si ca interpretare. Sunt 3 lucruri esentiale pe care trebuie sa le spun. Intai, faptul ca este PERSONAJUL CHEIE. Nu stiu daca este personaj principal, habar n-am care-s criteriile care fac un personaj sa fie principal, dar sigur este PERSONAJUL CHEIE. In multe povesti cele 2 personaje sunt diferite. El face cartile, el parca REGIZEAZA totul. Si nu folosesc intamplator acest cuvant, caci personajul este interpretat chiar de REGIZORUL acestui spectacol. Este, totodata, si cea mai buna interpretare din spectacol. Cea mai intensa, pare omul cel mai afectat dintre toti. Nu va dezvalui cum sfarseste.
- Am mai vazut o montare a aceluiasi text acum cativa ani la Nottara. Se pare c-au trecut 6 ani de atunci. Montarea se numeste Tango, Monsieur?, ea avand insa un final usor diferit. Nu stiu daca se mai joaca, dar nu vi-l dezvalui. Mentionez faptul ca NU am citit textul original, asa ca nu stiu care dintre regizori este fidel textului si care s-a abatut un pic. Oricum, vorbim despre o comedie, asa ca AMBELE finaluri starnesc hohote de ras.
- Mi-a placut Mihnea Nicolau in rolul notarului, o prezenta scurta, dar intensa, notabila. Un rol foarte scurt, dar foarte important. Sa fiti atenti la el. Zic.
- Nu pot sa nu spun doua vorbe si despre cele 4 roluri feminine. Le voi lua la gramada pentru ca fix asa au fost gandite: fiecare pare un tip diferit de femeie, atat ca temperament, cat si ca inteligenta, insa ele sfarsesc prin a gandi la fel. O fi contagiunea aia de grup de care tot vorbesc psihologii, habar n-am. Cert este ca dupa un timp nu mai vorbim despre 4 femei diferite, ci despre un personaj colectiv. Foarte bine reliefata aceasta transformare. Individual, poate mi-as fi dorit ca rolurile lor separate sa fie mai intense, sa para mai afectate, mai suparate. Repet, transformarea aceea si modul in care se comporta ulterior merita toate aprecierile, dar reactiile initiale ale celor 4 pareau mult prea putin intense.
Per total, mi-a placut Razbunare pe tocuri, o comedie excelenta perfect potrivita intr-un restaurant. Nu este adaptata exact pentru locatie, ea putand fi jucata in orice fel de sala. Asa ca nu m-as mira sa o vad si in alte sali, poate chiar in sala de sus a Teatrului Elisabeta.