Regele Lear – TNB

Regele Lear de William Shakespeare
Regia: David Doiashvili
Scenografie: David Doiashvili
Asistent coordonator: David Murman Kartozia
Asistent regie: Laura Grosu
Coregrafie: Florin Fieroiu
Costume: Liliana Cenean
Muzica originala: Nikoloz Rachveli Memanishvili
Echipă filmare: Mihai Radinoiu, Alexandru Popescu, Marius Donici
Montaj video: Cornel Ionescu
Regia tehnica: Dumitru Scobeniuc, Costy Lupsa
Distribuaia:
Lear, rege al Britaniei: Mihai Constantin
Bufonul: Marius Manole
Contele de Gloucester: Ioan Andrei Ionescu
Contele de Kent: Gavril Patru
Goneril: Monica Davidescu
Cordelia: Crina Semciuc
Regan: Raluca Aprodu
Edgar, fiul lui Gloucester: Istvan Teglas
Edmund, fiul nelegitim al lui Gloucester: Tudor Aaron Istodor
Oswald, intendentul Gonerilei: Lari Giorgescu
Ducele de Cornwall: Silviu Mircescu
Ducele de Albany: Rares Andrici
Ducele de Burgundia: Pavel Ulici
Regele Franței: Idris Clate
Locatie: Teatrul National din Bucuresti (Sala Mare)

Regele Lear – Opinie LaTeatru.EU

 

In cautarea dupa superlative, bloggerii, criticii ori jurnalistii gasesc cuvinte care de care mai ciudate. Deseori, mi s-a reprosat faptul ca am articole lipsite de superlative, iar un articol lipsit de superlative este un articol sec. Nu pot convinge un om sa mearga la un spectacol de teatru ori la un film fara macar un superlativ.

Problema, in cazul meu, este ca bloggerul-scriitor este, in acest caz, in conflict cu bloggerul-cititor. Personal, evit blogurile si bloggerii care fac risipa de superlative. Or atrage spectatori mai multi decat mine? Asta ramane de vazut. Am dubii ca daca tot timpul spui ca-i mirobolant, ca-i psihedelic, ca-i fabulos, ca-i incredibil ori ca-i minunat vei atrage foarte mult timp spectatori.

Acum, insa, voi face o exceptie. Pentru spectacolul Regele Lear voi face exces de superlative. Iar caracteristicile principale ale acestui spectacol sunt: cel mai COMPLEX, INTENS si COPLESITOR spectacol vazut vreodata; uimitor, ravasitor, spectaculos. Vi se par multe superlative? Eh, pai aici s-ar putea sa avem o problema: cam asa si este. Pentru ca, in fapt, marea problema a spectacolului este ca si-a dorit sa fie CEL MAI din TOATE punctele de vedere. Durata de 4 ore se poate dovedi, pentru multi spectatori, enorma ori macar exagerata. Da, iar am folosit un superlativ, deloc nepotrivit.

Cum bine observa autoarea articolului de pe Yorick, fiecare scena este la fel de intensa, tempo-ul nu creste sau scade, mentinandu-se constant pe toata durata spectacolului. Este ca si cum un pilot de curse ar merge tot drumul cu 180 de kilometri la ora. Spectacolul este gandit astfel, este SPECTACOLUL, orice parere ai avea despre el la final, nu ai cum sa-l uiti.

Si pentru ca tot vorbim de uitat, PERSONAJUL (si el cu majuscule, si el plin de superlative) nu poate fi uitat. Regele Lear, interpretat MAGISTRAL (vedeti, alt superlativ :D) de Mihai Constantin, iti ramane in minte mult timp atat ca personaj, cat si ca interpretare. Iar pentru mine PERSONAJUL (am stabilit deja ca-l voi scrie DOAR asa) mi-a ramas in minte (si) din alt motiv: am vazut spectacolul pe data de 11 decembrie, in ziua alegerilor parlamentare. Ora 21, adica momentul aflarii primelor rezultate, s-a nimerit in pauza spectacolului (nu stiu daca asa a fost gandit sa fie). Dupa 2 ore, imediat dupa aflarea rezultatului, usor descumpanit, imi puneam intrebarea retorica: Oare de ce romanii nu au votat un Lear? Dupa 4 ore, impresionat de ce am vazut, dar vrand cumva sa ma intorc la realitatea cotidiana, mi-a venit in minte alta intrebare: care politician roman se aseamana cu Lear macar in proportie de 10%?

Regele Lear, din toate aceste motive, imi va ramane in minte foarte mult timp. Il SUPERrecomand cu tarie. Mergeti cu ENORM de multa incredere la el. Gata, am terminat cu superlativele, insa spectacolul, la o a doua sau chiar o a treia vizionare, ar putea sa ma surprinda inca si mai mult. Salutari PLINE DE SUPERLATIVE tuturor!

ps: Mai primiti un SUPERLATIV? Hai sa incerc, sper sa nu dati cu pietre: Regele Lear are un afis FABULOS!

Leave a Reply