Urzeala lui Prospero – Teatrul Nottara

Urzeala lui Prospero - Teatrul Nottara

Urzeala lui Prospero
de Claudiu Romila
dupa opera lui William Shakespeare
Regia: Claudiu Romila
Asistenta de regie: Simina Maria Romila
Muzica: Mircea Kiraly
Scenografia: Simina Maria Romila
Coregrafia: Dana Porlogea
Mixaj sunet: Dana Porlogea
Distributie:
Prospero, Macbeth, Regele Lear, Romeo, Iago – Claudiu Romila
Ariel, Ofelia, Emilia – Teodora Calagiu
Catarina – Nuami Dinescu
Carciumareasa, Desdemona, Lady Macbeth, Julieta – Dana Porlogea
Petruchio, Hamlet, Launcelot, Othello – Vlad Galatianu
Richard III, Groparul, Bufonul, Moș Gobbo – Mircea Teodorescu
Regia tehnica: Ionela Bahnaru
Sufleur: Ecaterina Cobzaru
Spectacol realizat cu sprijinul Teatrului Nottara
Vazut la Sala Horia Lovinescu a Teatrului Nottara

Urzeala lui Prospero – Opinie LaTeatru.EU

 

Prospero este unul dintre cele mai interesante personaje din opera lui Shakespeare. Si piesa Furtuna, pe care unii critici o considera ULTIMA scrisa SINGUR de Shakespeare, este o piesa speciala, una dintre cele mai complexe ale celebrului dramaturg.

Daca ati afla ca cineva vrea sa puna in acelasi spectacol peste 20 de personaje shakespeareiene, asa-i ca Prospero ar fi primul care v-ar veni in minte ca personaj principal? Eu nu mi-am pus aceasta problema INAINTE de spectacol, pentru ca m-am dus cumva in orb, fara sa fac vreun research prealabil prea amplu. Asa ca avalansa de personaje shakespeareiene era deopotriva delicioasa si greu de digerat. Ca atunci cand lasi chelnerul sa-ti aduca specialitatea casei, desertul cel mai bun, fara sa stii exact ce contine.

Nu v-as strica pentru nimic in lume placerea spectacolului, este bine sa mergeti sa-l vedeti fara sa stiti foarte multe, deja afisul (o hartiuta cu distributia si sinopsisul veti primi oricum la intrare) poate strica bucuria unora (noroc ca eu am ajuns destul de tarziu, asa ca nu am avut timp sa-l studiez). Cert este ca Urzeala lui Prospero este tipul de spectacol unde razi pe bune, pe saturate, insa razi doar daca esti in tema. Nu trebuie sa fi citit din scoarta-n scoarta Opera lui Shakespeare, insa trebuie sa ai habar de personajele acestuia. Recunosc, nici eu nu m-am prins de toate glumele, nu sunt atat de cunoscator pe cat ar trebui (si pe cat au unii impresia).

Oricum, ghiveciul acesta de personaje m-a dus cu gandul la un alt spectacol vazut la Nottara, Oglinda neagra. Acolo era vorba despre personajele lui Caragiale si despre Caragiale insusi, care era personificat. Insa ideea in sine, a unui spectacol unificator cu toate personajele unui dramaturg, fie ele si parodiate, este una care-mi place. As vrea sa vad mai des astfel de proiecte.

Acum, ca-n orice parodie a unor piese clasici, cu siguranta se vor gasi oameni, cu precadere critici, care vor stramba din nas. Operele clasice, ale unor mari dramaturgi, nu ar trebui intinate, parodiate si nici macar modificate prea mult. Cine suntem noi de ne permitem sa ne punem cu Shakespeare (ori cu Caragiale)?

Nu stiu ce parere aveti voi despre parodii si despre adaptari, nu ii condamn neaparat pe cei care le detesta, insa daca sunteti fani ai acestora, Urzeala lui Prospero este de neratat. Un spectacol care ar putea ajunge reper si care, zic eu, ar fi ajuns in vremuri normale. In vremuri de pandemie, unde doar 30% din sala poate fi umpluta si unde unii (inca?) se tem sa mearga la teatru, spectacolul in cauza, ca si multe altele, risca sa fie repede uitate. Imi doresc sa nu, va indemn sa mergeti sa vedeti Urzeala lui Prospero, insa viitorul nu este atat de roz pe cat mi-as dori.

Urzeala lui Prospero se joaca la Teatrul Nottara, un teatru de bulevard, deci locul ideal pentru a vedea astfel de spectacole. Nu intamplator, Oglinda Neagra a fost produs de acelasi teatru bulevardier. Fie vorba-ntre noi, unul dintre teatrele mele preferate.

Leave a Reply