Opera de trei parale – Teatrul Excelsior din Bucuresti

Opera de trei parale
de Bertolt Brecht si Kurt Weill
Traducerea textului: Ozana Oancea
Adaptarea songurilor: creatie colectiva dupa versiunea Ninei Cassian
Distributia:
Macheath, zis Mackie Sis: Lucian Ionescu
Jonathan Jeremiah Peachum, proprietarul firmei „Prietenul cersetorilor”: Mihai Mitrea
Celia Peachum, sotia lui: Mihaela Coveseanu
Polly Peachum, fiica lor: Oana Predescu / Maria Alexievici
Jackie „Tiger” Brown, șeful politiei din Londra: Mircea Alexandru Baluta
Lucy, fiica lui: Ana Udroiu
Jenny Spelunca: Mihaela Trofimov
Smith: Alex Popa
Filch: Dan Clucinschi
Pastorul Kimball: Dragos Spahiu
Banda de hoti:
Mathias „Lovele”: Ovidiu Ușvat
Jakob „Tarantula”: Alex Calin
Walter „Bezna”: Matei Arvunescu
Robert „Matriosca”: Ion Bechet
Ede „Gura de Aur”: Dana Marineci
Fetele de la bordel:
Dolly: Andreea Hristu
Betty: Iulia Samson
Vixen: Raluca Botez
Doamna bătrana: Robert Radoveneanu
si
Marlene, amfitrion: Dan Pughineanu
Regia, coregrafia, costumele: Razvan Mazilu
Decorul: Dragos Buhagiar
Pregatirea muzicala: Maria Alexievici
Lighting design: Costi Baciu
Productia muzicala: Vlad Vedeș
Corepetitori: Miriam Drașovean, Maria Alexievici
Producător delegat: Vasea Blohat
Sef productie: George Ion
Regia tehnica: Viorel Stemate
Costumiera: Nicoleta Țîcu
Make-up: Madalina Ghizdeanu, Ioana Roman
Foto: Andrei Gindac
Recomandat: 16+
Durata: 2h 50 min (cu pauza)

Opera de trei parale - Teatrul Excelsior din Bucuresti

Opera de trei parale – Opinie LaTeatru.Eu

 

Despre musicaluri imi este greu sa scriu. Dintotdeauna mi-a fost greu, tocmai pentru ca am vazut putine musicaluri la viata mea. Pe de-o parte, se monteaza putine musicaluri in teatrele romanesti, iar pe de alta parte am si evitat o buna parte dintre ele. La muzica nu ma pricep, neavand ureche muzicala, absolut deloc, asa ca opiniile mele vizavi de acest aspect sunt ale unui profan. Era sa zic lautar, dar lautarul are ureche muzicala.

Teatrul Excelsior, insa, este teatrul din capitala care mi-a readus gustul pentru musicaluri. Aici am vazut Cartea Junglei, Cenusareasa SI MAI ALES Familia Addams. E drept, primele 2 sunt adresate cu precadere celor mici, insa cei mari nu ar trebui sa rateze aceste spectacole. Asa cum nici animatiile nu sunt adresate DOAR celor mici.

Ajungem la Opera de trei parale, spectacol vazut cu mai bine de 3 saptamani in urma. Nu am scris despre el “la vremea lui”, am iesit din sala de teatru pur si simplu coplesit, insa chiar si dupa 3 saptamani spectacolul este proaspat in minte. Parca l-am vazut ieri. Asta desi intre timp am mai vazut spectacole de teatru si mai ales am fost intr-o mini-vacanta de 5 zile in Praga.

Strict ca tematica, Opera de trei parale vorbeste despre … cersetorie. Cum ea este dusa la nivel de arta, cum “cine nu munceste nu are dreptul nici sa cerseasca”. Poate unii dintre voi sunt familiarizati cu tema din filmul Filantropica, unul care abordeaza in aceeasi cheie cersetoria din capitala. Eh, imaginati-va, desi comparatia este evident fortata, o Filantropica pe scena de teatru, plina de cantec si de voie buna.

Piesa aceasta, textul, este scris in 1928, insa se bazeaza pe o Balada a cersetorului compusa si scrisa acum 300 de ani de John Gay pe muzica lui Johann Pepusch (anul exact fiind 1728). Deci Filantropica este un film bun, unul original pentru cinematografia noastra, o adevarata revolutie, insa a avut de unde sa se inspire.

 Actiunea nu se petrece in vreun cartier bucurestean, ci in celebrul … Soho. Nu stiu daca aveti habar de povestile din acest cartier, insa multi spun ca este INIMA Londrei. Este tot ce poate fi deopotriva bun si rau in acel oras. Bunul si raul fiind catalogate astfel in functie de unghiul din care privesti lucrurile.

Nu pot sa zic nimic altceva despre stilul Razvan Mazilu, unul deja consacrat in teatrul romanesc, nici despre distributia aleasa (aproape?) perfect (fiecare actor parea la locul sau, parea ca i s-a gasit rolul potrivit), nici despre energia debordata de intregul colectiv de pe scena. Pur si simplu sunt chestii pe care trebuie sa le traiesti, sa le simti.

Spun, insa, ca Teatrul Excelsior este marketat drept un teatru pentru adolescenti, chestie care se vede in publicul sau. Insa, in cazul spectacolului Opera de trei parale, spectatorii, adolescenti sau nu, au fost extrem de cuminti, fiind absorbiti cu totul de magia spectacolului. De magia Soho, ar zice unii.

Mergeti sa vedeti si voi Opera de trei parale ca sa va convingeti ca am dreptate. Ori ca sa dati cu pietre daca nu v-a placut. Insa daca v-a placut cel putin 1 spectacol de Razvan Mazilu si/sau daca v-au mai placut alte musicaluri sigur veti aprecia Opera de trei parale. NU ARE CUM sa nu va placa!

Leave a Reply

%d bloggers like this: